Vandgymnastik
You are here: Home \ Vandgymnastik

Vandgymnastik

Vand som træningspartner: At træne i vand kan have mange fordele: Opdriften gør, at belastningen på led og knogler nedsættes betydeligt.

Træningen er derfor særdeles velegnet til personer, som har behov for dette. Fx personer med løse ledbånd, hybermobilitet, gigt, diskusprolaps eller overvægt. Opdriften kan hjælpe med at gøre en bevægelse lettere, men kan samtidig bruges som modstand og derved gøre en bevægelse vanskeligere/tungere.

Hængende frit i vandet får du en unik mulighed for at træne kroppes svageste og stabiliserende muskler, som er vanskelige at “få fat i” på land. Får man bedret sine stabiliserende muskler og dermed sin kropsholdning, er det vejen frem mod smertefrihed i hverdagen.

Vandgymnastik: At lave gymnastik i vand er ikke belastende for leddene som anden gymnastik.
Du får mulighed for at hoppe og løbe, selv om dette er umuligt på landjorden. Vi lægger vægt på stabilitetstræning og udholdenhedsstræning.

Det er vigtigere for os, at du laver øvelserne rigtigt i stedet for hurtigt. Derved opnår du en god stabilitet og derved en god kropsholdning, så du forebygger eller formindsker smerter.

Træningen varer 30 min.

Max 8 deltagere